diumenge, 31 d’octubre del 2010

Sípia amb patates

Sípia amb patates!

Foto feta dins el tupper... no em vaig esforçar a emplatar-ho.... va anar directe al congelador! xD

Ahir al matí em vaig apropar al mercat de Sabadell. Volia comprar sípia per fer-la estofada amb patates. Últimament mengem poc peix i he pensat que era una molt bona opció
He de dir que ho hagués pogut comprar al súper…  el mercat de Sabadell no és com el de Vilanova si volem comprar peix… però m’agrada l’ambient que s’hi respira!

En vaig fer una bona olla per fer tupper... pero sempre podeu adaptar les quantitats!

  • 1 quilo de sípia (en un quilo en surten tres de mida normal tirant a petita)
  • 1 ceba ben maca
  • 2 grans d’all
  • 1 llauna de pèsols
  • 5 patates mitjanes
  • Sangria
  • 1 brick de tomàquet  fregit
  • 3 fulles de llorer
  • Oli
  • Sal


És realment fàcil de fer i és molt “resultón”... la gent és pensa que t’ha estat treballant moltíssim el plat quan no necessites més de 20 minuts d’elaboració... la resta és esperar a que bulli =)

Comencem per tallar la ceba en dauets menuts. També tallem les sípies a daus o quadradets, més grans que la ceba. Posem oli en una cassola/olla.

Quan l’oli és calent, hi agefim la ceba i la sípia i també dos grans d’all (jo els hi clavo un cop amb la cullera de fusta... diuen que deixen anar més gust). Recomano posar primer la sípia, sobretot si no és de qualitat, ja que algun cop m’han fet una quantitat de líquid impressionant.La ceba no cal que quedi rossa, només transparent. Afegim les fulles de llorer. Salem. Sempre podrem anar corregint de sal si fa falta.

Sofregim durant 5 minutets i hi podem afegir el tomàquet. Dos minutets més remenant i hi afegim la sangria, dos gotets n’hi ha prou.

Atenció... vaig anar a comprar a un supermercat on no tenien sangria (¿?) i hi vam posar... Sandemotxo (¿?¿?... en teoria era Tinto de Verano.. pero ara ja no sé si és calimotxo) i el resultat ha estat pràcticament el mateix.

Ens esperem a que evapori una mica l’alcohol i serà el moment d’afegir-hi les patates.
Les podeu tallar a trossos mitjans (no a rodanxes) però a mi sempre m’han dit a casa que ho fem esqueixat, és a dir, amb un tal amb el ganivet i després arrencant-ho.

Tan bon punt hi afegim les patates, li donem dues voltes i hi afegim aigua fins a cobrir-ho (i una mica més).

Ara toca esperar a que bulli i posar-hi els pèsols, que com son cuits i no volem que se’ns desfacin els posem cap al final.

Quan creieu que la patata està al vostre gust, retirem del foc. Potser trobeu que ha quedat força líquid, però veureu com espesseix en moments.

Que vagi de gust!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada